Ezen menüpont alatt hiányzás esetén megtalálhatják a pótolni valót.
HÁZI FELADAT
2010.06.04. 14:01 - karma police
A bejegyzés trackback címe:
https://tarine.blog.hu/api/trackback/id/tr592056175
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tariné 2011.01.05. 12:27:58
01.05.
Olvasás: Ok. 83.o.
Matek: Mf. 75. o., 76. o. 1., 2., 3. f.
Írás: 15. óra (elválasztva írtuk le a szavakat, két választott szóval mondatot írtak a gyerekek)
gally, pólya, folyó, ölyv, héja, lyukaszt, lyuk, sajt, máj, fej, mosolyog, hely, Orsolya, Júlia, Károly, királyfi, majom, moly
Házi feladat
Ok. 83. o. szóoszlopai közül 10 szót kiválasztani és elválasztva leírni
Olvasás: Ok. 83.o.
Matek: Mf. 75. o., 76. o. 1., 2., 3. f.
Írás: 15. óra (elválasztva írtuk le a szavakat, két választott szóval mondatot írtak a gyerekek)
gally, pólya, folyó, ölyv, héja, lyukaszt, lyuk, sajt, máj, fej, mosolyog, hely, Orsolya, Júlia, Károly, királyfi, majom, moly
Házi feladat
Ok. 83. o. szóoszlopai közül 10 szót kiválasztani és elválasztva leírni
tariné 2011.01.10. 14:25:21
01. 10.
Olvasás: Ok. 90. o.; Mf. 56. o.
Matek: Mf. 81. o. végig; 82. o. 1., 2., f.; 83. o. 1., 2., 3. f.
Körny.: Mf. 36-37. o.
Olvasás: Ok. 90. o.; Mf. 56. o.
Matek: Mf. 81. o. végig; 82. o. 1., 2., f.; 83. o. 1., 2., 3. f.
Körny.: Mf. 36-37. o.
tariné 2011.01.13. 14:04:14
01. 13.
Nyelvtan: 47. óra
A szóalak szótőre és toldalékra bontható fel. pl. tanulók, teremben (pirossal írtuk, tudni kell)
A szótő és a toldalék közötti magánhangzót kötőhangzónak nevezzük. pl. házak, lányok (pirossal írtuk, tudni kell)
Házi feladat (válaszd el a szótövet és a toldalékot, karikázd be színessel, ha van kötőhangzó)
labdával, székkel, virággal, házból, képet, Balázsról, ablaknak, füzetet, lapja, játékom
Mf: 38. o. végig
Olvasás: Ok. 92-94. o.; Mf. 60-61. o. 5.f.
Matematika: Ksz. 44. o. végig
Nyelvtan: 47. óra
A szóalak szótőre és toldalékra bontható fel. pl. tanulók, teremben (pirossal írtuk, tudni kell)
A szótő és a toldalék közötti magánhangzót kötőhangzónak nevezzük. pl. házak, lányok (pirossal írtuk, tudni kell)
Házi feladat (válaszd el a szótövet és a toldalékot, karikázd be színessel, ha van kötőhangzó)
labdával, székkel, virággal, házból, képet, Balázsról, ablaknak, füzetet, lapja, játékom
Mf: 38. o. végig
Olvasás: Ok. 92-94. o.; Mf. 60-61. o. 5.f.
Matematika: Ksz. 44. o. végig
tariné 2011.01.16. 10:09:21
01. 14.
Matek: fénymásolaton gyakoroltuk az összeadást és kivonást (hétfőn dogát írunk belőle.)
Nyelvtan: A füzetbe írtuk pirossal, meg kell tanulni:
Vannak olyan szóalakok, amelyekben hosszú nny-t ejtünk és nj-t írunk.
Mf. 39. o.; 38. o. 4. f.
Matek: fénymásolaton gyakoroltuk az összeadást és kivonást (hétfőn dogát írunk belőle.)
Nyelvtan: A füzetbe írtuk pirossal, meg kell tanulni:
Vannak olyan szóalakok, amelyekben hosszú nny-t ejtünk és nj-t írunk.
Mf. 39. o.; 38. o. 4. f.
tariné 2011.01.19. 13:53:43
01. 18.
Olvasás: Ok. 97. o.; Mf. 63. o.
Matek: Mf. 86. o. végig
Nyelvtan: 40. o. végig
Szabály: Vannak olyan szóalakok, amelyeket hosszú ggy-vel ejtünk, de dj-vel írunk: álmodj, maradj. (tudni kell)
Házi feladat
-ja, -je toldalék a szavak végére
vad, híd, föld, bőrönd, gond, bolond, kard, gyógymód, bárd, hód, rúd
01. 19.
Olvasás: Ok. 98. o. Mf. 64. o.
Matek.: Mf. 87. o.; 88. o. 1., 3., 4., f.; 89. o. 3.f. szorgalmi
Írás: Ok. 156. o. 1-3. vsz. másolása; Hf. 3-4. vsz. másolása
Olvasás: Ok. 97. o.; Mf. 63. o.
Matek: Mf. 86. o. végig
Nyelvtan: 40. o. végig
Szabály: Vannak olyan szóalakok, amelyeket hosszú ggy-vel ejtünk, de dj-vel írunk: álmodj, maradj. (tudni kell)
Házi feladat
-ja, -je toldalék a szavak végére
vad, híd, föld, bőrönd, gond, bolond, kard, gyógymód, bárd, hód, rúd
01. 19.
Olvasás: Ok. 98. o. Mf. 64. o.
Matek.: Mf. 87. o.; 88. o. 1., 3., 4., f.; 89. o. 3.f. szorgalmi
Írás: Ok. 156. o. 1-3. vsz. másolása; Hf. 3-4. vsz. másolása
tariné 2011.01.20. 13:34:05
01. 20.
Olvasás: 99-101. o. Mf: 65. o.
Nyelvtan:
Szabály: Vannak olyan szóalakok, amelyekben hosszú tty-t ejtünk, de tj-t írunk:
pl. tanítja, mutatja
Hf. j-s toldalékkal írd le a szavakat:sétáltat, oktat, altat, szabadít, vidít Három toldalékos szóval írj mondatot!
Mf. 41. o.
Matematika: Mf. 89. o. 2., 4., 5. f. ; 90. o. végig
Hétfőn témazárót írunk. Keddre a második féléves mf-t kell hozni. Az első félévit is meg kell őrizni, év vége felé még kelleni fog.
Olvasás: 99-101. o. Mf: 65. o.
Nyelvtan:
Szabály: Vannak olyan szóalakok, amelyekben hosszú tty-t ejtünk, de tj-t írunk:
pl. tanítja, mutatja
Hf. j-s toldalékkal írd le a szavakat:sétáltat, oktat, altat, szabadít, vidít Három toldalékos szóval írj mondatot!
Mf. 41. o.
Matematika: Mf. 89. o. 2., 4., 5. f. ; 90. o. végig
Hétfőn témazárót írunk. Keddre a második féléves mf-t kell hozni. Az első félévit is meg kell őrizni, év vége felé még kelleni fog.
tariné 2011.01.21. 12:52:56
01. 21.
Csak matek óránk volt.
84-48-29= 86-(48-29)=
97-27+16= 97-(27+16)=
55-36-19= 55-(36-19)=
25+(86-47)= 92-(25+28)=
86-(54-19)= (36+48)-56=
(64-19)-18= 46+(93-67)=
Richárdnak 82 Ft-ja volt. A boltban 15 Ft-ért kiflit, 28 Ft-ért sajtot vett. Mennyi pénze maradt?
Hf: Ksz. 45. o. "B" 1., 2., 3. f.
Csak matek óránk volt.
84-48-29= 86-(48-29)=
97-27+16= 97-(27+16)=
55-36-19= 55-(36-19)=
25+(86-47)= 92-(25+28)=
86-(54-19)= (36+48)-56=
(64-19)-18= 46+(93-67)=
Richárdnak 82 Ft-ja volt. A boltban 15 Ft-ért kiflit, 28 Ft-ért sajtot vett. Mennyi pénze maradt?
Hf: Ksz. 45. o. "B" 1., 2., 3. f.
tariné 2011.01.24. 14:49:54
01.24.
Olvasás: Ok. 102. o. olvasni, verset megtanulni
Mf. 66. o.
Matek: -
Környezet: 01. 31-én témazárót írunk.
Érdemes átnézni: Mf. 24. o. 1., 2. f.; 27. o. 4. f.; 28. o. 3. f.; 33. o. 4. f.; 36. o. 1. f.;
Mf. 40-41. o.
Olvasás: Ok. 102. o. olvasni, verset megtanulni
Mf. 66. o.
Matek: -
Környezet: 01. 31-én témazárót írunk.
Érdemes átnézni: Mf. 24. o. 1., 2. f.; 27. o. 4. f.; 28. o. 3. f.; 33. o. 4. f.; 36. o. 1. f.;
Mf. 40-41. o.
tariné 2011.01.25. 13:43:34
01.25.
Matematika: Mf. (második félév) 4-6. o. végig; Hf. Ksz. 50. o. 1. f.
Olvasás: 103. o.; Mf. 67. o. végig
Nyelvtan: (füzetbe) Vannak olyan szóalakok, amelyekben hosszú jj-t ejtünk, de lj-t írunk pl. éljen, üljön.
T.: Csücsülj le!; Üljetek le!; Fülelj ide!; Lódulj innen!; Pótolj mindent!
Hf. Írj a szavakkal egy-egy mondatot!
pirulj, szállj, fordulj, penderülj, ülj
Mf. 42. o. végig
Matematika: Mf. (második félév) 4-6. o. végig; Hf. Ksz. 50. o. 1. f.
Olvasás: 103. o.; Mf. 67. o. végig
Nyelvtan: (füzetbe) Vannak olyan szóalakok, amelyekben hosszú jj-t ejtünk, de lj-t írunk pl. éljen, üljön.
T.: Csücsülj le!; Üljetek le!; Fülelj ide!; Lódulj innen!; Pótolj mindent!
Hf. Írj a szavakkal egy-egy mondatot!
pirulj, szállj, fordulj, penderülj, ülj
Mf. 42. o. végig
tariné 2011.01.26. 15:01:36
01. 26.
Matematika: Mf. 7-9. o.; Ksz. 50. o. 2. f. a, b
Olvasás: Ok. 104- 105. o.; Mf. 68. o.
Írás: Tollbamondás
Reggel Karcsi kinyitotta a szemét. Odament az ablakhoz. Meglátta, hogy esik a hó. Gyorsan nadrágot, sapkát, kabátot, csizmát vett fel. Lesietett az udvarra hóembert építeni.
Hf. önállóan öt mondatot kell írni.
Matematika: Mf. 7-9. o.; Ksz. 50. o. 2. f. a, b
Olvasás: Ok. 104- 105. o.; Mf. 68. o.
Írás: Tollbamondás
Reggel Karcsi kinyitotta a szemét. Odament az ablakhoz. Meglátta, hogy esik a hó. Gyorsan nadrágot, sapkát, kabátot, csizmát vett fel. Lesietett az udvarra hóembert építeni.
Hf. önállóan öt mondatot kell írni.
tariné 2011.01.27. 13:03:39
01. 27.
Olvasás: Ok. 106-107. o.; Mf.69. o.
Matematika: Mf. 10-12. o. K sz. 50. o. 2.f c,d
Nyelvtan: Mf. 43. o.
Olvasás: Ok. 106-107. o.; Mf.69. o.
Matematika: Mf. 10-12. o. K sz. 50. o. 2.f c,d
Nyelvtan: Mf. 43. o.
tariné 2011.01.28. 18:21:04
01. 28.
Matek: Mf. 13-15. o. Ksz. 49. o. 1.f.
Nyelvtan: (füzetbe leírni és megtanulni)
Vannak olyan szóalakok, amelyekben hosszú tt-t ejtünk, de dt- t írunk pl. fáradt, tudta.
Mf. 44. o., 46. o.
Matek: Mf. 13-15. o. Ksz. 49. o. 1.f.
Nyelvtan: (füzetbe leírni és megtanulni)
Vannak olyan szóalakok, amelyekben hosszú tt-t ejtünk, de dt- t írunk pl. fáradt, tudta.
Mf. 44. o., 46. o.
tariné 2011.01.31. 13:41:16
01. 31.
Olvasás: Ok. 109. o.; Mf. 70. o.
Matek: Mf. 16-17. o. (szorzó- és bennfoglaló táblákat tudni kell)
Olvasás: Ok. 109. o.; Mf. 70. o.
Matek: Mf. 16-17. o. (szorzó- és bennfoglaló táblákat tudni kell)
tariné 2011.02.01. 12:37:55
02. 01.
Olvasás: Ok. 110. o.; Mf. 71. o.
Matematika: Mf. 17. o. végig; Ksz. 57. o. 1.,2., 3. o.
Nyelvtan: (füzet)
Tollbamondás: Ne falj fel!; Katalinka szállj el!; Ölelj meg!
botja, csatja, tudj, fogadj, hunyjátok, moccanj, könnyű, kuruttyol. barátja
Hf. öt mondatot kell írni a szavakkal: éljen, szaladj, elaludt, elszaladt, viselkedj
lemaradt lemaratt
vasaljad vasajjad
könnyű könjű
szette szedte
kiabájj kiabálj
tanulj tanujj
viselkeggyetek viselkedjetek
hordjátok horggyátok
rohanjál rohannyál
gyógyítja gyógyíttya
fonnyad fonjad
Karikázd be, amelyik helyesen van leírva!
Szótagolva írd le a szavakat!
különböző, mondta, álldogált, megcsinálják, adta, varrjam, húzta
Olvasás: Ok. 110. o.; Mf. 71. o.
Matematika: Mf. 17. o. végig; Ksz. 57. o. 1.,2., 3. o.
Nyelvtan: (füzet)
Tollbamondás: Ne falj fel!; Katalinka szállj el!; Ölelj meg!
botja, csatja, tudj, fogadj, hunyjátok, moccanj, könnyű, kuruttyol. barátja
Hf. öt mondatot kell írni a szavakkal: éljen, szaladj, elaludt, elszaladt, viselkedj
lemaradt lemaratt
vasaljad vasajjad
könnyű könjű
szette szedte
kiabájj kiabálj
tanulj tanujj
viselkeggyetek viselkedjetek
hordjátok horggyátok
rohanjál rohannyál
gyógyítja gyógyíttya
fonnyad fonjad
Karikázd be, amelyik helyesen van leírva!
Szótagolva írd le a szavakat!
különböző, mondta, álldogált, megcsinálják, adta, varrjam, húzta
tariné 2011.02.02. 12:40:37
02. 02.
Olvasás: Ok. 111-112. o.
(olv. füzetbe írtuk) A három citrom
1. A herceg feleséget keres.
2. A három lány.
3. A lakodalom.
Szereplők: szultán, herceg, Tavasz, a három lány
Helyszínek: palota, környező országok
A vázlat segítségével kell elmondani az olvasmány tartalmát.
Matek: Mf. 19. o.; Ksz. 49. o. 2.f. a)
Írás: Ok. 109. oldalról a középen lévő mondatok másolása
öt az órai munka, öt a házi feladat
Olvasás: Ok. 111-112. o.
(olv. füzetbe írtuk) A három citrom
1. A herceg feleséget keres.
2. A három lány.
3. A lakodalom.
Szereplők: szultán, herceg, Tavasz, a három lány
Helyszínek: palota, környező országok
A vázlat segítségével kell elmondani az olvasmány tartalmát.
Matek: Mf. 19. o.; Ksz. 49. o. 2.f. a)
Írás: Ok. 109. oldalról a középen lévő mondatok másolása
öt az órai munka, öt a házi feladat
tariné 2011.02.03. 13:13:44
02. 03.
Olvasás: Ok. 113. o. Az utolsó feladat mondatait leírtuk a füzetbe.
Matematika: Mf. 20-21. o.; Ksz. 49. o. 2. f. b)
Nyelvtan: (füzet) Vannak olyan szóalakok, amelyekben hosszú ccs-t ejtünk, de ts-t írunk pl. építs, visíts.
Tollbam.: tanítja, adja, építse, díszítse, botja, gyulladjon, fulladjon, haladjon, mártja, veszítse, kerítse, hunyja
Mf. 45. o.
Olvasás: Ok. 113. o. Az utolsó feladat mondatait leírtuk a füzetbe.
Matematika: Mf. 20-21. o.; Ksz. 49. o. 2. f. b)
Nyelvtan: (füzet) Vannak olyan szóalakok, amelyekben hosszú ccs-t ejtünk, de ts-t írunk pl. építs, visíts.
Tollbam.: tanítja, adja, építse, díszítse, botja, gyulladjon, fulladjon, haladjon, mártja, veszítse, kerítse, hunyja
Mf. 45. o.
tariné 2011.02.04. 14:15:32
02. 04.
Matematika: Mf: 22-23. o.; Ksz. 58. o.1. f.
Nyelvtan: -
Matematika: Mf: 22-23. o.; Ksz. 58. o.1. f.
Nyelvtan: -
tariné 2011.02.14. 13:34:46
02. 14.
Olvasás: Ok. 119-120. o.; Mf. 74. o.
Matek: Mf. 32. o. 2., 3., 5. f.
33. o. 3. f.; 34. o. 1., 2., 3., 4. f.; 35. o. 1., 3. f.
Környezet: 42-43. o. "Jegyezd meg"-et megtanulni, nem kell szószerint.
Szorgalmi f.: képeket gyűjteni állatok kicsinyeiről és beragasztani a füzetbe.
Olvasás: Ok. 119-120. o.; Mf. 74. o.
Matek: Mf. 32. o. 2., 3., 5. f.
33. o. 3. f.; 34. o. 1., 2., 3., 4. f.; 35. o. 1., 3. f.
Környezet: 42-43. o. "Jegyezd meg"-et megtanulni, nem kell szószerint.
Szorgalmi f.: képeket gyűjteni állatok kicsinyeiről és beragasztani a füzetbe.
tariné 2011.02.15. 12:48:00
02.15.
Olv. Ok. 121. o.; Mf. 75. o. 1., 2., f.
kompetencia mf. 9-11. o.
Nyelvt.: témazárót írtunk
Matek: Mf. 35. o. 2., 4., 5. f.; 36-37. o. végig
Ksz. 60. o. 1. f., 2. f.
Olv. Ok. 121. o.; Mf. 75. o. 1., 2., f.
kompetencia mf. 9-11. o.
Nyelvt.: témazárót írtunk
Matek: Mf. 35. o. 2., 4., 5. f.; 36-37. o. végig
Ksz. 60. o. 1. f., 2. f.
tariné 2011.02.16. 12:32:56
02. 16.
Matek: Mf. 38-39. o.
Olvasás: Ok. 122. o.; Kompet. mf. 12. o.
Írás: tollbamondás
Elolvadt a hó. Tavasz lett, és kibújtak a földből az új hajtások. A napocska simogatta, cirógatta az új növényeket. Eső öntözte, a süvöltő szél elkerülte őket. Hamarosan pompásan illatozó virágok dugják ki fejecskéjüket a földből.
Hf: 5 mondatot írni a tavaszról.
Matek: Mf. 38-39. o.
Olvasás: Ok. 122. o.; Kompet. mf. 12. o.
Írás: tollbamondás
Elolvadt a hó. Tavasz lett, és kibújtak a földből az új hajtások. A napocska simogatta, cirógatta az új növényeket. Eső öntözte, a süvöltő szél elkerülte őket. Hamarosan pompásan illatozó virágok dugják ki fejecskéjüket a földből.
Hf: 5 mondatot írni a tavaszról.
tariné 2011.02.17. 12:44:57
02. 17.
Nyelvtan: a füzetbe pirossal írtuk
Mondatfajták
A kijelentő mondattal közlünk, kijelentünk írásban a végére pontot teszünk.
A kérdő mondattal kérdezünk, tudakolunk, írásban végére kérdőjelet teszünk.
Mf. 49-50. o. végig
Hf. 2-2 kijelentő és kérdő mondat írása
Matematika: Mf. 40-41. o.; 42. o. 3. f.
Olvasás: ok. 123-125. o.
Nyelvtan: a füzetbe pirossal írtuk
Mondatfajták
A kijelentő mondattal közlünk, kijelentünk írásban a végére pontot teszünk.
A kérdő mondattal kérdezünk, tudakolunk, írásban végére kérdőjelet teszünk.
Mf. 49-50. o. végig
Hf. 2-2 kijelentő és kérdő mondat írása
Matematika: Mf. 40-41. o.; 42. o. 3. f.
Olvasás: ok. 123-125. o.
tariné 2011.02.18. 16:54:07
02.18.
Matek: Mf. 42.-43. o. végig
Nyelvtan: füzetbe pirossal
Sok kérdő mondatban kérdőszó van, pl. Ki?, Mi?, Mikor?, Milyen?, Hol?, Hogyan? stb..
Az -e is kérdőszó. Mindig kötőjellel kapcsoljuk az előtte lévő szóhoz.
Pl. Ittál-e?; Tanultál-e?
Mf. 51. o.
Pótold a mondatvégi írásjeleket, húzd alá pirossal a kérdőszavakat!
- Hol voltál, báránykám
- Kertek alatt, asszonykám
- Mit ettél, báránykám
- Zöld füvecskét, asszonykám
- Mit ittál, báránykám
- Friss vizecskét, asszonykám
- Ki bántott, báránykám
- Szomszéd fia, asszonykám
- Ríttál-e, báránykám
- Ríttam bizony, asszonykám
- Hogy ríttál, báránykám
- Me-e, me-e, asszonykám.
Házi feladat
Tedd ki a mondatvégi írásjeleket!
Vajon szükség van rám
Hogy gondolod
A hó csak esett és egyre hidegebb lett
Ez egy szép könyv
Hova indulsz
Kivel fogsz kirándulni
Csak a kérdő mondatokat másold le!
Télen gyakran esik a hó. Vajon mikor mehetünk szánkózni? Jaj, a lábam! Bárcsak lenne egy papagájom! Az előadás délután lesz. Induljunk már! Mennyi idő alatt érünk oda? Behajtani tilos! Meddig maradhatunk a szabadban?
Matek: Mf. 42.-43. o. végig
Nyelvtan: füzetbe pirossal
Sok kérdő mondatban kérdőszó van, pl. Ki?, Mi?, Mikor?, Milyen?, Hol?, Hogyan? stb..
Az -e is kérdőszó. Mindig kötőjellel kapcsoljuk az előtte lévő szóhoz.
Pl. Ittál-e?; Tanultál-e?
Mf. 51. o.
Pótold a mondatvégi írásjeleket, húzd alá pirossal a kérdőszavakat!
- Hol voltál, báránykám
- Kertek alatt, asszonykám
- Mit ettél, báránykám
- Zöld füvecskét, asszonykám
- Mit ittál, báránykám
- Friss vizecskét, asszonykám
- Ki bántott, báránykám
- Szomszéd fia, asszonykám
- Ríttál-e, báránykám
- Ríttam bizony, asszonykám
- Hogy ríttál, báránykám
- Me-e, me-e, asszonykám.
Házi feladat
Tedd ki a mondatvégi írásjeleket!
Vajon szükség van rám
Hogy gondolod
A hó csak esett és egyre hidegebb lett
Ez egy szép könyv
Hova indulsz
Kivel fogsz kirándulni
Csak a kérdő mondatokat másold le!
Télen gyakran esik a hó. Vajon mikor mehetünk szánkózni? Jaj, a lábam! Bárcsak lenne egy papagájom! Az előadás délután lesz. Induljunk már! Mennyi idő alatt érünk oda? Behajtani tilos! Meddig maradhatunk a szabadban?
tariné 2011.02.21. 12:55:22
02. 21.
Matek: Mf. 44-45. o.; 46. o. 5. f.
Környezet: 44-45. o. Jegyezd meg!-et tudni kell
Olvasás: Ok. 126-128. o.
tartalmat elmesélni
Vázlat az olv. füzetbe:
1. Az idegen meséje.
2. A lusta fiú próbái.
3. Az okos fiú.
4. A lakodalom.
Matek: Mf. 44-45. o.; 46. o. 5. f.
Környezet: 44-45. o. Jegyezd meg!-et tudni kell
Olvasás: Ok. 126-128. o.
tartalmat elmesélni
Vázlat az olv. füzetbe:
1. Az idegen meséje.
2. A lusta fiú próbái.
3. Az okos fiú.
4. A lakodalom.
tariné 2011.02.22. 13:54:54
02. 22.
Olvasás: Kígyós Misi 129-131. o.; Mf. 76. o.
füzet: Vázlat
1. Misi elindul.
2. Találkozás a kígyóval.
3. A lakodalom
Szereplők:
Helyszínek:
Meseszámok:
Matek: Mf. 46-47. o.
Nyelvtan: füzetbe
A felkiáltó mondattal érzéseinket (öröm, fájdalom, meglepetés, harag) fejezzük ki. Mondatvégi írásjele a: ! Gyakran de, jaj, hurrá, hű, juj szavakkal kezdjük.
Mf. 52. o. Hf. 2-2 kijelentő, kérdő, felkiáltó mondat írása önállóan.
Olvasás: Kígyós Misi 129-131. o.; Mf. 76. o.
füzet: Vázlat
1. Misi elindul.
2. Találkozás a kígyóval.
3. A lakodalom
Szereplők:
Helyszínek:
Meseszámok:
Matek: Mf. 46-47. o.
Nyelvtan: füzetbe
A felkiáltó mondattal érzéseinket (öröm, fájdalom, meglepetés, harag) fejezzük ki. Mondatvégi írásjele a: ! Gyakran de, jaj, hurrá, hű, juj szavakkal kezdjük.
Mf. 52. o. Hf. 2-2 kijelentő, kérdő, felkiáltó mondat írása önállóan.
tariné 2011.02.23. 14:16:17
02. 23.
Matek: Mf. 48.o. 1.,2.,3.,4. f.
49. o. 1.,2.,4. f. szorgalmi az 5. f.
Olvasás: Kompetencia mf. 14-16. o.
16. oldalra rajz a meséről
Írás: Másolás
Németh: Hóvirág-éneke
Eddig hallgattam, most hallgassatok engem:
elmesélem nektek, hogyan is születtem.
Szigorú apámat biztosan ismeritek,
dús szakálla fehér, tekintete hideg.
Mikor még nem voltam, szakállában laktam,
mint a félős hagyma összekuporodtam.
Hf:: Írás füzetbe összesen 5 mondatot kell írni (kijelentő, kérdő, felkiáltó) bármiről lehet.
Matek: Mf. 48.o. 1.,2.,3.,4. f.
49. o. 1.,2.,4. f. szorgalmi az 5. f.
Olvasás: Kompetencia mf. 14-16. o.
16. oldalra rajz a meséről
Írás: Másolás
Németh: Hóvirág-éneke
Eddig hallgattam, most hallgassatok engem:
elmesélem nektek, hogyan is születtem.
Szigorú apámat biztosan ismeritek,
dús szakálla fehér, tekintete hideg.
Mikor még nem voltam, szakállában laktam,
mint a félős hagyma összekuporodtam.
Hf:: Írás füzetbe összesen 5 mondatot kell írni (kijelentő, kérdő, felkiáltó) bármiről lehet.
tariné 2011.02.24. 13:07:29
02. 24.
Nyelvtan: Füzetbe, pótold az írásjelet és írd a mondat alá, hogy milyen mondat
Ági néni finom vacsorát főzött
De szépek a fák
Esik a hó
Meddig lesz még tél
Jancsi és Zsiga vidáman szánkóznak
Mf.: 53. o. végig
Ksz.: 61. o. 2., 4. F.; 62. o. végig
Olvasás: Kompetencia mf. 17-19. o.; rajz készítése a meséhez
Nyelvtan: Füzetbe, pótold az írásjelet és írd a mondat alá, hogy milyen mondat
Ági néni finom vacsorát főzött
De szépek a fák
Esik a hó
Meddig lesz még tél
Jancsi és Zsiga vidáman szánkóznak
Mf.: 53. o. végig
Ksz.: 61. o. 2., 4. F.; 62. o. végig
Olvasás: Kompetencia mf. 17-19. o.; rajz készítése a meséhez
tariné 2011.03.01. 13:26:10
02. 28.-03. 01.
Olvasás: Ok. 132-134. o.; Mf. 77. o.
Matematika: Mf. 50-53. o.; Ksz. 63. o. 1., 2. f.
Nyelvtan: Füzet
A felszólító mondattal utasítunk, kérünk, tiltunk, parancsolunk. Mondatvégi írásjele: !
Tollbamondás:A Balaton gyönyörű tó. Ki jön velem? Ne menj át az úttesten! Kérlek, nyisd ki az ablakot! Az osztály csendben tanul.
Mf. 54. o.
Környezetism.: 46-47. o.
Olvasás: Ok. 132-134. o.; Mf. 77. o.
Matematika: Mf. 50-53. o.; Ksz. 63. o. 1., 2. f.
Nyelvtan: Füzet
A felszólító mondattal utasítunk, kérünk, tiltunk, parancsolunk. Mondatvégi írásjele: !
Tollbamondás:A Balaton gyönyörű tó. Ki jön velem? Ne menj át az úttesten! Kérlek, nyisd ki az ablakot! Az osztály csendben tanul.
Mf. 54. o.
Környezetism.: 46-47. o.
tariné 2011.03.02. 12:52:47
03. 02.
Matek: Mf. 54. o., 55. o.
Olvasás: Ok. 135-137. o.
Írás: -Milyen színű foltjai vannak a zsiráfnak?
- Sárgás-barna színűek.
- Hol él?
- Afrikában él.
- Vigyázz, harap!
- De szép állat!
Hf. 5-6 soros párbeszéd írása szabadon választott témában.
Matek: Mf. 54. o., 55. o.
Olvasás: Ok. 135-137. o.
Írás: -Milyen színű foltjai vannak a zsiráfnak?
- Sárgás-barna színűek.
- Hol él?
- Afrikában él.
- Vigyázz, harap!
- De szép állat!
Hf. 5-6 soros párbeszéd írása szabadon választott témában.
tariné 2011.03.07. 12:55:00
03. 07.
Matek: Mf. 58-60. o. ; szorgalmi 61. o. 6. f.
Olvasás: Ok. 138-139. o.
Feladatlap: 12. Mitől félt Hófehérke?
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
13. Hol talált menedéket?
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
14. Egészítsd ki a rajzot!
Hófehérke rátalál a törpék házára.
15. Hófehérke már nagyon éhes volt mikor a törpék házához ért.
Te is voltál már nagyon éhes? Meséld el, milyen érzés volt és mivel csillapítottad az éhségedet.
16. Hol dolgoztak a törpék?
………………………………………………………………………….
17. Milyen eszközöket használtak a bányában? Sorold fel!
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
18. A törpék házában mindenből hét volt. Sorolj fel néhányat közülük!
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
19. Egészítsd ki a mondatokat! (Az olvasmányban megtalálod.)
…………………….. beszéltek, ……………………………. jártak.
………………………….. megvacsoráztak, majd lefeküdtek ők is.
20. Milyen feladatokat bíztak a törpék Hófehérkére?
…………………………………………………………………………
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
21. Mit kapott cserébe szorgalmáért a kislány a törpéktől?
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
Környezetism. a fényképezés miatt elmaradt.
Matek: Mf. 58-60. o. ; szorgalmi 61. o. 6. f.
Olvasás: Ok. 138-139. o.
Feladatlap: 12. Mitől félt Hófehérke?
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
13. Hol talált menedéket?
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
14. Egészítsd ki a rajzot!
Hófehérke rátalál a törpék házára.
15. Hófehérke már nagyon éhes volt mikor a törpék házához ért.
Te is voltál már nagyon éhes? Meséld el, milyen érzés volt és mivel csillapítottad az éhségedet.
16. Hol dolgoztak a törpék?
………………………………………………………………………….
17. Milyen eszközöket használtak a bányában? Sorold fel!
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
18. A törpék házában mindenből hét volt. Sorolj fel néhányat közülük!
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
19. Egészítsd ki a mondatokat! (Az olvasmányban megtalálod.)
…………………….. beszéltek, ……………………………. jártak.
………………………….. megvacsoráztak, majd lefeküdtek ők is.
20. Milyen feladatokat bíztak a törpék Hófehérkére?
…………………………………………………………………………
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
21. Mit kapott cserébe szorgalmáért a kislány a törpéktől?
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
Környezetism. a fényképezés miatt elmaradt.
tariné 2011.03.08. 12:39:31
Matek: Mf. 61. o.; Ksz. 56. o. (nem biztos) 10-es szorzó-bennfoglaló táblák gyak. 1-2. f.
Olvasás: Ok. 140-141. o.
Feladatlap: 22. A törpék miket kérdeztek Hófehérkétől mikor felébredt?
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
………………………………………………………………………….
23. Te mire lettél volna kíváncsi?
…………………………………………………………………………
………………………………………………………………………….
24. Hogyan mondanád másképp?
barátságos:……………………………………………………………...
………………………………………………………………………….
leány:…………………………………………………………………...
………………………………………………………………………….
25. Mivel próbálkozott először a királyné, hogy megölje Hófehérkét?
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
26. Miket árult az álruhába öltözött királyné?
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
27. Melyik törpét ismered fel! Írd le a nevét! Színezd ki!
28. Írj mondatokat a képről!
óhajtó:…………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………
felkiáltó:……………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………..
felszólító:……………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
Nyelvtan: Mf. 57. o. végig; 58. o. 1., 2., 3. f.
03. 18-án témazárót írunk a mondatfajtákból.
Olvasás: Ok. 140-141. o.
Feladatlap: 22. A törpék miket kérdeztek Hófehérkétől mikor felébredt?
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
………………………………………………………………………….
23. Te mire lettél volna kíváncsi?
…………………………………………………………………………
………………………………………………………………………….
24. Hogyan mondanád másképp?
barátságos:……………………………………………………………...
………………………………………………………………………….
leány:…………………………………………………………………...
………………………………………………………………………….
25. Mivel próbálkozott először a királyné, hogy megölje Hófehérkét?
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
26. Miket árult az álruhába öltözött királyné?
………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
27. Melyik törpét ismered fel! Írd le a nevét! Színezd ki!
28. Írj mondatokat a képről!
óhajtó:…………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………
felkiáltó:……………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………..
felszólító:……………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
Nyelvtan: Mf. 57. o. végig; 58. o. 1., 2., 3. f.
03. 18-án témazárót írunk a mondatfajtákból.
tariné 2011.03.09. 13:50:53
03. 09.
Írás. Németh: Hóvirág-ének
Szép tavasz-anyám épp arra tekergett,
mogorva apámmal incselkedni kezdett.
Hangja olvadás volt, fény a nevetése,
napsugarakat font faág- fésűjébe.
Apám szakállából zöld fű szállt a tájra,
így fésült engem is anyám a világra.
Hf: 5-6 soros párbeszéd szabadon választott témában.
Matek: Mf.: 62-63. o.; Ksz.: 65. o. 1., 2. f.
Olvasás: Ok. 142-144. o.
Feladatlap:
29. Mikor találtak rá Hófehérkére a törpék?
……………………………………………………………………………………………………………
30. Hogyan mondanád másképp?
élesztgették:……………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………
piheg:………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………
31. Mire figyelmeztették a törpék Hófehérkét?
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
32. Mivel próbálkozott másodszorra a gonosz királyné?
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
33. Mit kínált a kislánynak megvételre?
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
34. Mivel kínálta meg Hófehérkét a királyné?
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
35. Mondd másképp!
gonosz:……………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………
36. Készíts rajzot a gonosz mostoháról!
Írás. Németh: Hóvirág-ének
Szép tavasz-anyám épp arra tekergett,
mogorva apámmal incselkedni kezdett.
Hangja olvadás volt, fény a nevetése,
napsugarakat font faág- fésűjébe.
Apám szakállából zöld fű szállt a tájra,
így fésült engem is anyám a világra.
Hf: 5-6 soros párbeszéd szabadon választott témában.
Matek: Mf.: 62-63. o.; Ksz.: 65. o. 1., 2. f.
Olvasás: Ok. 142-144. o.
Feladatlap:
29. Mikor találtak rá Hófehérkére a törpék?
……………………………………………………………………………………………………………
30. Hogyan mondanád másképp?
élesztgették:……………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………
piheg:………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………
31. Mire figyelmeztették a törpék Hófehérkét?
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
32. Mivel próbálkozott másodszorra a gonosz királyné?
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
33. Mit kínált a kislánynak megvételre?
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
34. Mivel kínálta meg Hófehérkét a királyné?
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
35. Mondd másképp!
gonosz:……………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………
36. Készíts rajzot a gonosz mostoháról!
tariné 2011.03.11. 18:06:51
03. 10.
Gyakoroltunk, az írásbeli feladatokat fénymásoltam, azt sajnos nem tudom elküldeni.
03. 11. Nem tanultunk. Házi feladat sincs a szünetre.
Jó pihenést kívánok!
Gyakoroltunk, az írásbeli feladatokat fénymásoltam, azt sajnos nem tudom elküldeni.
03. 11. Nem tanultunk. Házi feladat sincs a szünetre.
Jó pihenést kívánok!
tariné 2011.03.16. 12:50:41
03. 16.
Matek: Ksz. 66. o. 1., 2. f.; Mf. 64. o. 1., 2., 3. f.
Olvasás: Ok. 152-153. o.; Mf. 79. o. 3. f.
Írás: Tollbamondás
Hidegben is sétáljunk a szabadban! A fák ágai télen nagyokat reccsennek. Olykor zúzmara hullik róluk.
Hf: 10 szót gyűjteni D-vel (Duna, Dániel...)
Matek: Ksz. 66. o. 1., 2. f.; Mf. 64. o. 1., 2., 3. f.
Olvasás: Ok. 152-153. o.; Mf. 79. o. 3. f.
Írás: Tollbamondás
Hidegben is sétáljunk a szabadban! A fák ágai télen nagyokat reccsennek. Olykor zúzmara hullik róluk.
Hf: 10 szót gyűjteni D-vel (Duna, Dániel...)
tariné 2011.03.17. 17:06:42
03. 17.
Olv. : Ok. 154-155. o.
Mat.: Mf. 65. o. 1., 2., 3. f.; 4. f. szorgalmi
66. o. 1., 2., 3., 4., 5. f.; 67. o. végig
Nyelvtan: gyakoroltunk
Olv. : Ok. 154-155. o.
Mat.: Mf. 65. o. 1., 2., 3. f.; 4. f. szorgalmi
66. o. 1., 2., 3., 4., 5. f.; 67. o. végig
Nyelvtan: gyakoroltunk
tariné 2011.03.18. 14:20:14
03. 18.
Matek: Ksz. 65. o. 3., 4., 5. f.
66-67. o. végig
Nyelvtan: dolgozatot írtunk, keddre hozni kell a II. féléves mf-t, a régit már nem kell hozni.
Matek: Ksz. 65. o. 3., 4., 5. f.
66-67. o. végig
Nyelvtan: dolgozatot írtunk, keddre hozni kell a II. féléves mf-t, a régit már nem kell hozni.
tariné 2011.03.21. 13:14:32
03. 21.
Olvasás: Ok. 156-158. o.; Mf. 80. o.
Mat.: Ksz. 68. o. végig; 69. o. 1. f.
03. 24. dolgozat
- szorzás, bennfoglalás
- 22> # x 5 #:
20:5 < # < 9x4 #:
7x8 > 2 x # > 5x5 #:
- műveletek sorrendje
- szövegesek
Körny.: Mf. 48-49. o.
Olvasás: Ok. 156-158. o.; Mf. 80. o.
Mat.: Ksz. 68. o. végig; 69. o. 1. f.
03. 24. dolgozat
- szorzás, bennfoglalás
- 22> # x 5 #:
20:5 < # < 9x4 #:
7x8 > 2 x # > 5x5 #:
- műveletek sorrendje
- szövegesek
Körny.: Mf. 48-49. o.
tariné 2011.03.22. 13:50:01
03. 22.
Olvasás: Komp. mf. 20. o. olvasni+tartalom
Rajzot kell készíteni a 22. o.-ra a meséhez. A feladatokat nem csináltuk meg a mf-ben.
Az olv. könyvet és a mf-t (régi) egyelőre nem kell hozni.
Matek: füzetben dolgoztunk
_.6=18; _.2=10; _.5=25; _.7=49; _:2= 6; _: 4=9; _:5=8; _:1=7
63># x7 #=
9x8># > 5x9 #=
7x6>4x # >5x5 #= (#=valamennyi)
3x9+12=; 5x8+9x3=; 74-6x4=; 9x3-15=; 44-9x2=
Egy autóban 5-en utaznak. Hány autóban férnek el 15-en?
Házi feladat
_x9=27; -x5=35; -x3=18; -x4=32; _x2=14; _:4=10; _:3=8; _:6=9; _:4=4; _:5=6
9x9-68=; 32:8+(9+2)=; 42:6-3x1=; 50:10x4=; 4x9-32=
Nyelvtan: Mf. 5. o. végig
tollbamondás: ajtó, asszony, bábu, bölcső, bohóc, cammog, copfos
Olvasás: Komp. mf. 20. o. olvasni+tartalom
Rajzot kell készíteni a 22. o.-ra a meséhez. A feladatokat nem csináltuk meg a mf-ben.
Az olv. könyvet és a mf-t (régi) egyelőre nem kell hozni.
Matek: füzetben dolgoztunk
_.6=18; _.2=10; _.5=25; _.7=49; _:2= 6; _: 4=9; _:5=8; _:1=7
63># x7 #=
9x8># > 5x9 #=
7x6>4x # >5x5 #= (#=valamennyi)
3x9+12=; 5x8+9x3=; 74-6x4=; 9x3-15=; 44-9x2=
Egy autóban 5-en utaznak. Hány autóban férnek el 15-en?
Házi feladat
_x9=27; -x5=35; -x3=18; -x4=32; _x2=14; _:4=10; _:3=8; _:6=9; _:4=4; _:5=6
9x9-68=; 32:8+(9+2)=; 42:6-3x1=; 50:10x4=; 4x9-32=
Nyelvtan: Mf. 5. o. végig
tollbamondás: ajtó, asszony, bábu, bölcső, bohóc, cammog, copfos
tariné 2011.03.23. 17:00:15
03. 23.
Írás: tollbamondás
csíkos, dicsér, egészség, enne, eskü, éjjel, füttyent, gőzölög, hattyú, játszik, komoly, mosópor, Orsolya, tűzijáték, víziló
+ 3 szóval mondatot írni
Hf.: 3 szóval mondatot írni
Jövő szerdára tollat kell hozni, én a signettát javaslom.
Matek: Ksz. 70. o. végig, 71. o.
Olv.: Kmf. 20. o. + a feladatok, tartalom
Írás: tollbamondás
csíkos, dicsér, egészség, enne, eskü, éjjel, füttyent, gőzölög, hattyú, játszik, komoly, mosópor, Orsolya, tűzijáték, víziló
+ 3 szóval mondatot írni
Hf.: 3 szóval mondatot írni
Jövő szerdára tollat kell hozni, én a signettát javaslom.
Matek: Ksz. 70. o. végig, 71. o.
Olv.: Kmf. 20. o. + a feladatok, tartalom
tariné 2011.03.24. 14:58:17
03. 24.
Ma fogorvosnál voltunk, nem tanultunk.
Ma fogorvosnál voltunk, nem tanultunk.
tariné 2011.04.04. 16:46:03
04.04.
Matematika: Ksz. 70. o. 4. f.; 75. o. végig; 77. o. "A" része
Matematika: Ksz. 70. o. 4. f.; 75. o. végig; 77. o. "A" része
tariné 2011.04.05. 13:25:36
04. 05.
Olvasás: Kmf. 25-26. o.
Matek: Mf. 68. o. 1., 2., 3. f.; Ksz. 78. o. végig
Nyelvtan: füzet
De jó lenne elutazni!; Jaj, de finom!; Mit csinálsz délután?; Kinyílott az ibolya.; Állj fel!; Bárcsak sütne a nap!
Mf. 10. o. végig
Olvasás: Kmf. 25-26. o.
Matek: Mf. 68. o. 1., 2., 3. f.; Ksz. 78. o. végig
Nyelvtan: füzet
De jó lenne elutazni!; Jaj, de finom!; Mit csinálsz délután?; Kinyílott az ibolya.; Állj fel!; Bárcsak sütne a nap!
Mf. 10. o. végig
tariné 2011.04.11. 13:52:08
04. 11.
Matek: Ksz. 80. o. 2.;3. f.; 81. o. 2., 3. f.
Olv.: Kmf. 27-28. o.
Körny. : 54-55. o.
Matek: Ksz. 80. o. 2.;3. f.; 81. o. 2., 3. f.
Olv.: Kmf. 27-28. o.
Körny. : 54-55. o.
tariné 2011.04.12. 14:23:01
04. 12.
Olv.: Kmf. 29-30. o. +rajz
Nyelvtan: Mf. 13. o.
füzet: Házi feladat
Péter, Károly, Miklós, Pál, Tamás, kard, radír, sajt, vas, csepp szavakat -val, -vel toldalékokkal szétválogatva leírni
Kivel?
Mivel?
Matek: Ksz.: 82. o. 2. f. a), b)
Olv.: Kmf. 29-30. o. +rajz
Nyelvtan: Mf. 13. o.
füzet: Házi feladat
Péter, Károly, Miklós, Pál, Tamás, kard, radír, sajt, vas, csepp szavakat -val, -vel toldalékokkal szétválogatva leírni
Kivel?
Mivel?
Matek: Ksz.: 82. o. 2. f. a), b)
tariné 2011.04.13. 12:22:14
04. 13.
Matek: Mf. 72. o. végig
füzet: 18x3=; 13x5=; 14x4=; 15x6=; 19x2=; 24x3=; 15x4=
Olvasás: 31-33. o. +rajz
Írás: (tollal) Tollbamondás
Egy kutyuskát láttam vadász barátomnál. Hogy milyen volt? Hosszú fülű, rövid farkú. Barátom mesélte, hogy okos, értelmes. Segít a vadászaton. Már kölykei is vannak.
Hf. másolás a másik oldalra.
Matek: Mf. 72. o. végig
füzet: 18x3=; 13x5=; 14x4=; 15x6=; 19x2=; 24x3=; 15x4=
Olvasás: 31-33. o. +rajz
Írás: (tollal) Tollbamondás
Egy kutyuskát láttam vadász barátomnál. Hogy milyen volt? Hosszú fülű, rövid farkú. Barátom mesélte, hogy okos, értelmes. Segít a vadászaton. Már kölykei is vannak.
Hf. másolás a másik oldalra.
tariné 2011.04.14. 16:33:00
04. 14.
Matek: 19x0=; 46x2=; 15x4=; 11x6=; 31x3=; 19x5=; 22x3=; 23x3=;
21x4=; 13x5=; 16x3=; 17x4=; 19x3=; 20x4=; 20x5=; 43x2=
Nyelvtan: Mf. 14. o. végig
Olvasás: József A.: Altató
füzetbe a versszakokhoz rajzot készítettünk, a verset 04. 20- ra kell megtanulni
József Attila: Altató
Lehunyja kék szemét az ég,
lehunyja sok szemét a ház,
Dunna alatt alszik a rét-
aludj el szépen, kis Balázs.
Lábára lehajtja a fejét,
alszik a bogár, a darázs,
velealszik a zümmögés-
aludj el szépen, kis Balázs.
A villamos is aluszik,
-s míg szendereg a robogás-
álmában csönget egy picit-
aludj el szépen, kis Balázs.
Alszik a széken a kabát,
szunnyadozik a szakadás,
máma már nem hasad tovább-
aludj el szépen, kis Balázs.
Szundít a lapda, meg a síp,
az erdő, a kirándulás,
a jó cukor is aluszik-
aludj elszépen, kis Balázs.
A távolságot, mint üveg
golyót, megkapod, óriás
leszel, csak hunyd le kis szemed-
aludj el szépen, kis Balázs.
Tűzoltó leszel s katona!
Vadakat terelő juhász!
Látod, elalszik anyuka.-
Aludj el szépen, kis Balázs.
Matek: 19x0=; 46x2=; 15x4=; 11x6=; 31x3=; 19x5=; 22x3=; 23x3=;
21x4=; 13x5=; 16x3=; 17x4=; 19x3=; 20x4=; 20x5=; 43x2=
Nyelvtan: Mf. 14. o. végig
Olvasás: József A.: Altató
füzetbe a versszakokhoz rajzot készítettünk, a verset 04. 20- ra kell megtanulni
József Attila: Altató
Lehunyja kék szemét az ég,
lehunyja sok szemét a ház,
Dunna alatt alszik a rét-
aludj el szépen, kis Balázs.
Lábára lehajtja a fejét,
alszik a bogár, a darázs,
velealszik a zümmögés-
aludj el szépen, kis Balázs.
A villamos is aluszik,
-s míg szendereg a robogás-
álmában csönget egy picit-
aludj el szépen, kis Balázs.
Alszik a széken a kabát,
szunnyadozik a szakadás,
máma már nem hasad tovább-
aludj el szépen, kis Balázs.
Szundít a lapda, meg a síp,
az erdő, a kirándulás,
a jó cukor is aluszik-
aludj elszépen, kis Balázs.
A távolságot, mint üveg
golyót, megkapod, óriás
leszel, csak hunyd le kis szemed-
aludj el szépen, kis Balázs.
Tűzoltó leszel s katona!
Vadakat terelő juhász!
Látod, elalszik anyuka.-
Aludj el szépen, kis Balázs.
tariné 2011.04.18. 17:38:47
04.18.
Környezet: Mf. 54-55. o.
Matek: Mf. 74. o. végig
füzet: 6x8+33>Ox9>78-6x9 O:
6x8+33>Ox9+10>78-6x9 O:
7x9-15>3x7+O>5x6 O:
Környezet: Mf. 54-55. o.
Matek: Mf. 74. o. végig
füzet: 6x8+33>Ox9>78-6x9 O:
6x8+33>Ox9+10>78-6x9 O:
7x9-15>3x7+O>5x6 O:
tariné 2011.04.19. 14:29:46
04.19.
Matek: Mf. 75. o. végig
hf. 9x11-57=; 2x16-7=; 5x13+16=; 6x16-48=;3x14+26=;5x18-31=;3x17+42
Olv.: Kmf. 34-35. oldal, rajz
Nyelvtan: Mf. 16-17.o. végig
hf.: vasút, autópálya, iskolapad, könyvborító, sínpár, karóra, könyvtár
Álló egyenessel jelöld az összetétel határát. Három szóval alkoss mondatot.
Matek: Mf. 75. o. végig
hf. 9x11-57=; 2x16-7=; 5x13+16=; 6x16-48=;3x14+26=;5x18-31=;3x17+42
Olv.: Kmf. 34-35. oldal, rajz
Nyelvtan: Mf. 16-17.o. végig
hf.: vasút, autópálya, iskolapad, könyvborító, sínpár, karóra, könyvtár
Álló egyenessel jelöld az összetétel határát. Három szóval alkoss mondatot.
tariné 2011.05.10. 16:34:52
05. 10.
Matek: Mf. 89. o. 4. f.; 90. o.1., 2. f.
Nyelvtan: füzetbe
Tollbamondás: máj, majom, menjetek, olaj, sirály, selyem, személy, széjjel, zsivaj, ünnepély
Toldalékold!
roppan roppanj
kattan
dobban
hasad
pattan
fagy
ráz
Mf. 27. o. végig
Olv. Kmf. 36-37. o.
Matek: Mf. 89. o. 4. f.; 90. o.1., 2. f.
Nyelvtan: füzetbe
Tollbamondás: máj, majom, menjetek, olaj, sirály, selyem, személy, széjjel, zsivaj, ünnepély
Toldalékold!
roppan roppanj
kattan
dobban
hasad
pattan
fagy
ráz
Mf. 27. o. végig
Olv. Kmf. 36-37. o.
tariné 2011.05.11. 12:32:21
05. 11.
Matek: Mf. 90. o. 3., 4. f.; 91. o. 2. f.
Olvasás: Mf. 38-39. o.; olvasni a mf. 6., 9. o.
Írás: 33. óra
Másolás (tollal)
Gergely előtt érdekes könyv van. Az osztályban Sári a hetes. Mari könnyű feladatot végez. Anna rádiót hallgat. Károly felmászott a fára.
Hf. ennek a szövegnek a másolása tollal.
Matek: Mf. 90. o. 3., 4. f.; 91. o. 2. f.
Olvasás: Mf. 38-39. o.; olvasni a mf. 6., 9. o.
Írás: 33. óra
Másolás (tollal)
Gergely előtt érdekes könyv van. Az osztályban Sári a hetes. Mari könnyű feladatot végez. Anna rádiót hallgat. Károly felmászott a fára.
Hf. ennek a szövegnek a másolása tollal.
tariné 2011.05.12. 16:53:00
05.12.
Matek : Mf. 91. o. 3., 4., 5., f.; 92. o. 1.f.
füzetbe:
72-10x4= 61-4x4= 5x6+8x4=
100-8x7= 39-2x7= 4x4+8x3=
5x5+2x10= 100-8x4= 2x9+2x8=
91-8x8= 93-8x9= 8x7+8x0=
4x6+5x7= 19+8x6= 5x7+4x2=
Olv. Kmf. 38-39. o.
Nyelvtan: Másold le a szótagokat és írd mellé a megfejtést!
lya-cso-kor, rá-gos-vi, de-ber-cem, pa-jég-lya, na-lon sza, la-mos vil, hály-Mi, csony-ka-rá, lan-gó-pil, ga-zon-ra, ló-há-pók
Pótold a hiányzó betűket!
_udapest, _sztal, _ldi, _ oll, _skola, _ároly, _ánkó, _ acska, _ilincs, _rzsébet
_únius, _ lvira, _ gnes, _ókus, _iliom, _ oltán, _ anna, _ nnep, _okaj, _iófok, _ rszág, _ egység, _ ályha, _alázs
Matek : Mf. 91. o. 3., 4., 5., f.; 92. o. 1.f.
füzetbe:
72-10x4= 61-4x4= 5x6+8x4=
100-8x7= 39-2x7= 4x4+8x3=
5x5+2x10= 100-8x4= 2x9+2x8=
91-8x8= 93-8x9= 8x7+8x0=
4x6+5x7= 19+8x6= 5x7+4x2=
Olv. Kmf. 38-39. o.
Nyelvtan: Másold le a szótagokat és írd mellé a megfejtést!
lya-cso-kor, rá-gos-vi, de-ber-cem, pa-jég-lya, na-lon sza, la-mos vil, hály-Mi, csony-ka-rá, lan-gó-pil, ga-zon-ra, ló-há-pók
Pótold a hiányzó betűket!
_udapest, _sztal, _ldi, _ oll, _skola, _ároly, _ánkó, _ acska, _ilincs, _rzsébet
_únius, _ lvira, _ gnes, _ókus, _iliom, _ oltán, _ anna, _ nnep, _okaj, _iófok, _ rszág, _ egység, _ ályha, _alázs
tariné 2011.05.13. 13:25:55
05. 13.
Nyelvtan: Mf. 28-29. o.
Matek: 5x5=5x5 30:10=15:3
5x4<5x5 5x0=10x9
5x5M5x10 20:5M100:10
5x7>36 45:5< 39-20
25:5 <50:5 72:8>92-21
Nyelvtan: Mf. 28-29. o.
Matek: 5x5=5x5 30:10=15:3
5x4<5x5 5x0=10x9
5x5M5x10 20:5M100:10
5x7>36 45:5< 39-20
25:5 <50:5 72:8>92-21
tariné 2011.05.16. 13:46:20
05. 16.
Matek: Mf. 94. o. 1., 2., 3. f.; 93. 1. f.
29+8x7= 6x9+30=
6x4-13= 31-3x7=
44+12:3= 16+42:7=
26+8x8= 26+11x4=
9x7-23= 13+6x8=
16+8x4= 57+8:2=
Környezet: A következő két oldal végig.
Olv.: értő olv. dogát írtunk.
Matek: Mf. 94. o. 1., 2., 3. f.; 93. 1. f.
29+8x7= 6x9+30=
6x4-13= 31-3x7=
44+12:3= 16+42:7=
26+8x8= 26+11x4=
9x7-23= 13+6x8=
16+8x4= 57+8:2=
Környezet: A következő két oldal végig.
Olv.: értő olv. dogát írtunk.
tariné 2011.05.17. 16:54:58
05.17.
Matek: év végi dolg. 05. 24.
- alapműveletek
-nyitott mondatok
-szöveges feladatok
- szabályjáték
-sorozatok
-műveletek sorrendje
- egyenlőtlenségek
25+38>x+14<92-34 x=
64-17<y-8>92-34 y=
Hf.: 32+18>34-X>26+12 X=
19+30>20+X>15x2 X=
9x5-2<Y-11<28+2 Y=
5x3-5>3xY>10x1 Y=
100-8x6>Yx7>42-13 Y=
Nyelvtan: Mf. 30. o.
j vagy ly
pehe_, ibo_a,go_ó,_ukaszt, te_szín, sú_os, moso_og, mé_, va_, fo_ik, hé_a, ká_ha, perse_, i_ed
Matek: év végi dolg. 05. 24.
- alapműveletek
-nyitott mondatok
-szöveges feladatok
- szabályjáték
-sorozatok
-műveletek sorrendje
- egyenlőtlenségek
25+38>x+14<92-34 x=
64-17<y-8>92-34 y=
Hf.: 32+18>34-X>26+12 X=
19+30>20+X>15x2 X=
9x5-2<Y-11<28+2 Y=
5x3-5>3xY>10x1 Y=
100-8x6>Yx7>42-13 Y=
Nyelvtan: Mf. 30. o.
j vagy ly
pehe_, ibo_a,go_ó,_ukaszt, te_szín, sú_os, moso_og, mé_, va_, fo_ik, hé_a, ká_ha, perse_, i_ed
tariné 2011.05.19. 13:48:22
05. 19.
Nyelvtan: év végi dolg. 05. 31-én
elválasztás, mondatfajták, -j vagy ly, szótő, toldalék, szöveg mondatra tagolása, másképp írjuk, másképp mondjuk
Mf. 32. o. végig
Tollbamondás: kastély, király, szabály, széjjel, ijed, süllyed, ünnepély, varjú, kevély, majom, pisztoly, milyen, fáj
Hf.: a szavak közül ötöt kiválasztani és öt mondatot írni
Olvasás: Mf. 42-44. o.
olvasni mf. 12. o.; 14. o.
Matek: számsorok
73 68 63 _ _ _ _ _ _
3 10 8 15 13 _ _ _ _ _ _
10 15 19 24 _ _ _ _ _ _
Nyelvtan: év végi dolg. 05. 31-én
elválasztás, mondatfajták, -j vagy ly, szótő, toldalék, szöveg mondatra tagolása, másképp írjuk, másképp mondjuk
Mf. 32. o. végig
Tollbamondás: kastély, király, szabály, széjjel, ijed, süllyed, ünnepély, varjú, kevély, majom, pisztoly, milyen, fáj
Hf.: a szavak közül ötöt kiválasztani és öt mondatot írni
Olvasás: Mf. 42-44. o.
olvasni mf. 12. o.; 14. o.
Matek: számsorok
73 68 63 _ _ _ _ _ _
3 10 8 15 13 _ _ _ _ _ _
10 15 19 24 _ _ _ _ _ _